Fysiotherapie Bloemendaal - Revalidatie

Maak direct een afspraak

Revalidatie

Revalidatie staat voor “herstel” en betekent letterlijk: “weer valide worden” na ziekte, een medische ingreep, ongeval of blessure.

Mensen die moeten herstellen van blessures, een operatie, een ongeval of een opgedane aandoening hebben recht op optimale begeleiding en zorg. Het moge duidelijk zij dat het belangrijk is zo snel mogelijk weer optimaal en pijnvrij te kunnen bewegen. Tenminste voor zover de huidige gezondheid dit toelaat. Dat kan intensieve revalidatie vergen, maar altijd zorgvuldige begeleiding.

Bij revalidatie gaat het erom dat u zo snel en goed mogelijk weer deelneemt in de maatschappij op het best haalbare niveau, en zo goed mogelijk leert omgaan met een eventuele beperking.

Beweegprogramma’s

COPD, Obesitas, Diabetes Mellitus II en Hartfalen

Sinds 2012 biedt onze praktijk diverse beweegprogramma’s aan (voor o.a. de aandoeningen in de linkerkolom). Beweegprogramma’s zijn ontwikkeld voor mensen die te maken hebben met COPD, Obesitas, Diabetes Mellitus II of Hartfalen en graag in beweging komen en willen leren hoe zij dat moeten doen en/of wat zij kunnen doen.

Wat is een beweegprogramma?

Een beweegprogramma duurt twaalf weken. In die 12 weken traint u 2x per week een uur in de trainingszaal ten behoeve van uw conditie en/of spierkracht. Het beweegprogramma wordt opgesteld naar aanleiding van uw wensen, doelen en mogelijkheden. Uitgangspunt is te komen tot de ontwikkeling en onderhoud van een actieve leefstijl. Met een actieve leefstijl heeft u een betere levenskwaliteit en ondervindt u minder beperkingen tijdens uw dagelijks functioneren.

Bij sommige verzekeringen vallen deze beweegprogramma’s onder de vergoeding van de aanvullende polis. Neemt u bij vragen hierover alstublieft contact met ons op. Dat kan telefonisch of via het contactformulier.

Fysiotherapie Bloemendaal

Maak direct een afspraak